18 Şubat 2017 Cumartesi

Moda Tasarımı ve Yönetimi Lisansüstü Diploma Programı

  Hiç yorum yok
Moda Tasarımı ve Yönetimi Lisansüstü Diploma Programı

Moda Tasarımı ve Yönetimi Lisansüstü Diploma Programı

Moda tasarımı eğitiminizi tamamladınız ve kendi markanızı yaratmak istiyorsunuz ancak endüstriyi henüz tanımıyor ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, işte bu eğitim tam size göre...

MODA TASARIMI VE YÖNETİMİ LİSANSÜSTÜ DİPLOMA EĞİTİMİ NEDİR?

Türkiye’de sanat eğitimi veren üniversitelerin moda tasarımı bölümlerinden her yıl yüzlerce moda tasarım öğrencisi mezun oluyor.

Peki moda ve tasarım eğitimlerini tamamlama aşamasına gelen gençler endüstriye adım atmaya hazır mı?

Türkiye’de moda tasarımı eğitimi alan çok sayıda mezun aldığı eğitimlerin genel kapsamda olması nedeniyle profesyonel hayata geçiş sürecinde sıkıntı yaşıyor. Yaşanan sıkıntıların başında uygulamadaki yetersizlikler yer alıyor. Koleksiyon hazırlamadan sunumuna, satış kanallarına ulaşılmasına kadar olan süreçte zorluk yaşayan yeni mezunlar; sektörü tanıma, ilk koleksiyonlarını hazırlama, hazırladıkları koleksiyonları sunma, kendi markalarını yaratma ve sürdürülebilir olması konularında yardıma ihtiyaç duyuyor.

Moda Tasarımı ve Yönetimi Lisansüstü Diploma Programı, moda tasarımı eğitimini tamamlama aşamasına gelen gençlere endüstrinin ihtiyaç duyduğu nitelikleri kazandıran, onları moda dünyasına adım atmaya tam anlamıyla hazırlayan bir program. Ağırlıklı olarak uygulamalı derslerin yer aldığı programa katılan genç tasarımcılar, tasarım yapacakları pazarı tanıyor, sektörde yer alan kurumlarla ve ünlü moda tasarımcılarıyla iş birliği yapma fırsatı yakalıyor; koleksiyon oluşturmayı, oluşturdukları koleksiyonları İstanbul Moda Haftası’nda ya da kendi özel defilelerinde sektöre ve basına sunmayı, kendi markalarını yaratmayı öğreniyorlar.

MODA TASARIMI VE YÖNETİMİ LİSANSÜSTÜ DİPLOMA PROGRAMININ AMACI

Akademiden endüstriye köprü niteliğindeki programın temel amacı, yaratıcılıklarını, bilgilerini ve yönetimsel becerilerini, üretim dünyası ile birleştirme yeteneğine sahip profesyoneller yetiştirmek. Genç tasarımcıları güncel ve gerçek moda dünyasına hazırlamak üzere geliştirilmiş olan program katılımcılara, profesyonel nitelikte koleksiyon tasarlama ve uygulamadan, merchandising, pazarlama, satış ve iletişim gibi moda tasarımının ve yönetiminin tüm sürecini deneyimletir.

İSTANBUL MODA AKADEMİSİ’NDE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ALMAK NELER KAZANDIRIR?

  • İlk kişisel koleksiyonlarınızı hazırlarken yol göstericidir.
  • Tasarım kimliğinizi bulmanıza yardımcı olur.
  • Endüstriyi ve tasarımlarınızı sunacağınız pazarı tanıtır.
  • Girişimcilik ve moda yönetimi becerilerinizi geliştirir.
  • Yaratıcılık, vizyon ve bireysel kimliğiniz arasındaki bağınızı güçlendirir.
  • Küresel moda sistemindeki yerinizi ve rolünüzü belirlemenizi sağlar.
  • Moda endüstrisinin ileri gelenleri ile bağlantı kurmanızı sağlar.
  • Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’da defile deneyimi yaşatır.

BU PROGRAMI TAMAMLADIĞINIZDA;

  • Tasarımcı markası oluşturma ve yönetimine bir bakış açısı kazanacak,
  • Bireysel koleksiyonunuzu hazırlayacak,
  • Moda Yönetimi ve girişimcilik becerilerinizi güçlendirecek ve bu becerileri kendi oluşturmak istediğiniz markaya uygulama deneyimi yaşayacak,
  • Koleksiyonunuzu İstanbul Moda Haftası’nda sunma şansına sahip olacaksınız.

PROGRAMA KİMLER KATILABİLİR?

  • Moda endüstrisinde yer almak isteyen geleceğin tasarımcı adayları, moda okulları mezunları,
  • Üniversitelerin moda tasarımı ve tekstil bölümleri mezunları ile birlikte 3. ve 4. sınıfta okuyup mezun olmaya yakın olanlar,
  • En az temel düzeyde İngilizce bilgisi gereklidir.

KARİYER OLANAKLARI

  • Moda Yasarımcısı
  • Yaratıcı Yönetmen
  • Trend Analisti

PROGRAM İÇERİĞİ

Program, moda markalarının yönetimi, moda ekosistemi, trendler, tasarım yönetimi ve iletişimi olmak uzere sektörün değişen ihtiyaçları ve dinamiklerini kapsayan temel konuların ele alındığı içeriklerle başlar. Katılımcılar bu süreçte, yaratıcı tasarımların marka kimliği ile bütünleşmesi ve kitlesel iletişiminin sağlamasına yönelik konularda deneyim kazanır.

1.Koleksiyon Tasarımı ve Planlama

Koleksiyon tasarımı, tasarım süreci ve eş zamanlı olarak uygulamada kullanılması tasarlanan kumaş ve malzemelerin araştırmaları ile başlar. Süreç; tasarım, üretim ve üretim yönetimi aşamalarından oluşur. Tasarım kadar uygulama da önemli bir alan teşkil eder.

Koleksiyon tasarımı ve planlaması sürecinde, Türk tasarımcı eğitmen ile beraber uluslararası moda endüstrisinin önde gelen markalarında çalışmış yabancı bir danışman yer alır. Eğitmen ve danışman, katılımcıların koleksiyonlarının global moda anlayışında, çağdaş, profesyonel niteliklerde tasarlanması ve uygulanması konularında rehberlik eder. Kendi markalarını yaratmaları ve bu yolda hem koleksiyonlarının hem de markalarının sürdürülebilir olmaları yönünde yoğun bir program içeriği sunulur.

Koleksiyonların trendler ve sektör beklentileri doğrultusunda oluşturulması hedeflenir. Yaratıcı sürecin başlamasıyla birlikte kalıp, kumaş ve varsa kumaş manipülasyonları, nakışlar, işlemeler gibi tamamlayıcı çalışmalar devreye girer. Yaratıcı kalıpların ortaya çıkmasıyla birlikte koleksiyon modellerinin uygulama süreci başlar.

Koleksiyon bir yıl sonraki ilkbahar - yaz dönemi gözetilerek hazırlanır, çizim olarak 48 outfit’ten oluşur. Mercedes Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI) takviminde yer alan New Gen Defilesi için sektörün çeşitli disiplerinden uzmanların bulunduğu bir jüri tarafından seçilmek üzere sunum gerçekleştirilir.

Özel jüri sunumu için çizim olarak seçilen 12 outfit’ten 4’ü üretilir ve jüriye sunulur. Seçilen tasarımcılar New Gen Defilesi için hazırlık yapar.

Koleksiyon tasarımı ve planlaması sırasında Paris’te düzenlenen Premiere Vision ziyareti gerçekleştirilir. Bu ziyaret ile uluslararası moda, trend ve yeniliklerini yakından takip etme imkanı sunularak katılımcıların izlenimlerini koleksiyonlarına yansıtmaları beklenir.

2. Moda Yönetimi

Moda Yönetimi bölümü, tasarımcılara kendi koleksiyonlarının yönetsel sürecinin deneyimsel yapısından çıkarıp profesyonel standartlar seviyesine ulaşmasını hedefler. Marka kavramı ve yönetiminde yaratıcılık, üretim ve satış arasındaki algı ve farkındalık köprüsünün oluşturulması için marka stratejileriyle finansal alt yapısının pazarda yer bulmasıyla ilgili araştırma ve incelemeler yapılır. Uluslararası ve ulusal markalardaki örnekler ile desteklenerek pilot uygulamalar gerçekleştirilir.

  • Moda Endüstrisine Giriş
  • Moda Genel Kültürü
  • Marka Analizleri
  • Marka Konseptinin İncelenmesi
  • Strateji Oluşturma Teknikleri
  • Marka ve Ürün Stratejisi
  • Marka Kimliği Oluşturma
  • Marka Konumlandırması
  • Range Planlama
  • Koleksiyon Üretim Planlaması ve Yönetimi
  • Fiyatlandırma
  • Marj ve Mark – up Hesapları

3. New Gen Defile / Mercedes Benz Fashion Week Istanbul Özel Jüri Sunumu

Sunum, eğitim süresince edinilen kazanımların profesyonel olarak ilk defa sektörle buluşmasıdır. Aralarında moda tasarımcıları, moda fotoğrafçıları, moda basını ve sektör üst düzey yöneticilerinin bulunduğu bir jüriye sunum yapılır. Sunumda profesyonel modeller üzerinde üretilen tasarımlar sergilenirken, tasarımcıların portfolyoları ile birlikte kendilerini tanıtmaları sağlanır.

Koleksiyonun sunumunda;

Moodboard, Çizimler, Teknik Çizimler, Kumaş Seçimleri,

Üretilen 4 outfit ile birlikte koleksiyon kataloğu yer almalıdır.

BAŞVURU VE KAYIT

Moda endüstrisinde yer almak isteyen geleceğin tasarımcı adayları, üniversitelerin moda ve tasarım bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile moda okulları mezunları programa başvuru yapabilirler. Katılımcılar mğlakatla seçilir ve bu mülakata portfolyolarıyla katılmaları gerekir. İngilizce temel bilgisi aranır. Moda Tasarımı ve Yçnetimi Lisansüstü Diploma Programı'na başvuru kriterlerine uygun kişiler, portfolyo ve mülakat değerlendirmeleri ile programa seçilirler.

Program çalışan veya okuyan kişilere uygun tasarlanmıştırç Hafta arası Pazartesi ve Çarşamba akşamları saat 18:30 - 21:30 ve Cumartesi tüm gün 10:00 - 17:00 olarak uygulamalı koleksiyon tasarımı ve planlaması üzerine kurgulanmıştır.
ADSENSE DUYARLI

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder